De Volkswagen T-Roc: Verfijnd interieur, aangescherpt koetswerkdesign
Wereldpremière voor de nieuwe T-Roc: Volkswagen zet het succesverhaal van zijn compacte crossovermodel voort met een fris design, innovatieve rijhulpsystemen en uitgebreide digitale diensten. Het aangescherpte koetswerkdesign benadrukt het onmiskenbare uiterlijk van zowel de nieuwe T-Roc als de nieuwe T-Roc R en de nieuwe T-Roc Cabriolet. Het interieur is verfijnd met hoogwaardige materialen, een nieuw ontworpen infotainmentdisplay en de standaard digitale cockpit. Met de IQ.Light, met ledmatrixkoplampen, en de IQ.Drive rijhulpsystemen met Travel Assist en de voorspellende cruise control pACC vinden innovatieve technologieën uit hogere voertuigklassen hun weg naar de compacte SUV-modelfamilie. In het kader van zijn ACCELERATE-strategie gaat Volkswagen dus verder op de ingeslagen weg om een softwaregeoriënteerde aanbieder van mobiliteit te worden.
Het samenspel van vooruitstrevend charisma, sportieve prestaties en robuuste veelzijdigheid heeft de T-Roc in de afgelopen vier jaar tot een populaire topper gemaakt. Zonder rechtstreekse voorganger werd hij onmiddellijk een belangrijke pijler in het productengamma van Volkswagen. Sinds de lancering in 2017 zijn er al meer dan een miljoen exemplaren van de compacte SUV geleverd. Sinds eind 2019 is het modellengamma aangevuld met de bijzonder sportieve T-Roc R. Sinds het voorjaar van 2020 combineert de T-Roc Cabriolet de sterke punten van een SUV met de mogelijkheid om met een open dak te rijden.
Verfijnd interieur, aangescherpt koetswerkdesign
Met een schuimgevuld oppervlak en opvallende designstiksels zet het nieuwe instrumentenpaneel moderne en hoogwaardige accenten in het interieur van de nieuwe T-Roc. Het infotainmentdisplay is nu als een tablet op het instrumentenpaneel geplaatst, waardoor het op een visuele as ligt met het instrumentencluster achter het stuurwiel. Afhankelijk van de uitrusting is het infotainmentscherm 8,0" of 9,2". De compacte SUV heeft standaard ook een digitaal instrumentenpaneel, dat als optie Digital Cockpit Pro tot 10,25” kan worden. Het multifunctionele stuurwiel met zijn nieuwe design, dat ook tot de standaarduitrusting behoort, draagt bij tot de intuïtieve bediening.
De deurpanelen zijn nu standaard voorzien van stoffen oppervlakken van hoge kwaliteit. In de uitrustingslijnen Style en R-Line zijn daar kunstlederen oppervlakken gebruikt, evenals op de armsteunen, die net als de hoofdsteunen zijn voorzien van designstiksels. De Style-uitrustingslijn omvat nu ook comfortstoelen met middenpanelen in ArtVelours. In combinatie met de R-Line zijn ook de topsportstoelen voor bestuurder en voorpassagier, die voorheen alleen in de T-Roc R werden gebruikt, en de Nappa-lederen bekleding als optie leverbaar.
Het koetswerk van de nieuwe T-Roc is aangescherpt en zijn onmiskenbare crossover-design is nog opvallender. Ledkoplampen en verduisterde achterlichten zijn standaard. Als optie wordt de IQ.Light aangeboden met ledmatrixkoplampen en een verlichte radiatorroosterlijst, alsook achterlichten met een nieuwe grafische structuur en dynamische richtingaanwijzerfunctie. Vijf nieuwe lakkleuren voor het koetswerk en vernieuwde lichtmetalen velgen in maten van 17 tot 19 duim bieden extra aanpassingsmogelijkheden.
Nieuw niveau van digitalisering en connectiviteit
Met Front Assist en Lane Assist beschikt de nieuwe T-Roc standaard over geavanceerde rijhulpsystemen. De nieuwe IQ.DRIVE Travel Assist en de voorspellende cruise control Predictive ACC maken het mogelijk om bij snelheden tot 210 km/u te sturen, te remmen en te accelereren met rijhulp. Plaatselijke snelheidsaanduidingen, opritten van steden, kruispunten of rotondes kunnen in het controlesysteem worden opgenomen door de signalen van de frontcamera en de GPS- en kaartgegevens te integreren.
De derde generatie van de Modular Infotainment Building Kit (MIB3) wordt gebruikt in de nieuwe T-Roc. Het maakt het gebruik van verschillende online functies en diensten mogelijk. Standaard kunnen de diensten van We Connect Plus in Europa een jaar lang gratis worden gebruikt. Dit biedt onder meer natuurlijke online spraakbesturing en toegang tot streamingdiensten. Optioneel kunnen de functies van Apple CarPlay™ en Android Auto™ nu ook draadloos in het bedieningssysteem worden geïntegreerd via App Connect Wireless.
Efficiënte TSI- en TDI-motoren, 7-traps DSG en 4MOTION optioneel
Het diverse aanbod aan aandrijflijnen van de nieuwe T-Roc biedt keuze uit drie TSI- en twee TDI-motoren. Afhankelijk van de aandrijving wordt het vermogen overgebracht op een handgeschakelde 6-versnellingsbak of een 7-traps DSG. De 1,0-liter TSI-motor met drie cilinders heeft een maximaal vermogen van 81 kW (110 pk). De viercilindermotoren produceren 110 kW (150 pk) als 1,5-liter TSI en 140 kW (190 pk) als 2,0-liter TSI. Twee 2,0-liter TDI-viercilindermotoren met respectievelijk 85 kW (115 pk) en 110 kW (150 pk) vervolledigen het gamma. Als alternatief voor de voorwielaandrijving zorgt de 4MOTION vierwielaandrijving in combinatie met de 110 kW (150 pk) dieselmotor voor een bijzonder superieure krachtoverbrenging. De 2,0-liter TSI met 140 kW (190 pk) is standaard gecombineerd met 4MOTION.
Verkrijgbaar in basisversie en drie verdere voorgeconfigureerde uitrustingslijnen
Met individuele voorkeuren kan nog beter rekening worden gehouden dankzij de nieuwe indeling van de uitrustingslijnen van de T-Roc. Naast de basisversie T-Roc is de compacte SUV in heel Europa verkrijgbaar in de nieuw geconfigureerde versies Life, Style en R-Line. De Style-uitrustingslijn schittert met tweekleurige lak, extra chroomelementen, alsook sfeerverlichting en comfortstoelen in het interieur. Het koetswerkdesign en de uitrusting van de R-Line zijn nu nog meer gebaseerd op het topmodel T-Roc R. Het onderscheidende karakter komt onder meer tot uiting in een opvallend, sportief bumperdesign en een multifunctioneel sportstuur met touchbediening. Bovendien beschikt de nieuwe T-Roc in combinatie met de R-Line over een sportpakket met onder meer een rijprofielkeuze, progressieve besturing en een sportonderstel. Daarenboven is het designpakket Black Style verkrijgbaar in combinatie met de uitrustingslijnen Style en R-Line. Zijn zwarte designelementen voor het koetswerk en interieur zorgen voor een subtiel sportieve look.
De nieuwe T-Roc R: veelzijdige prestaties
Met zijn viercilindermotor van 221 kW (300 pk) is de nieuwe T-Roc R de meest dynamische compacte SUV in de modelfamilie. Ook het standaard sportonderstel en de 4MOTION vierwielaandrijving dragen daartoe bij. Naast de opvallende geluidsontwikkeling worden de sportieve prestaties ook visueel benadrukt in het interieur en door het R-specifieke exterieur. Het vernieuwde lederen sportstuur is voorzien van aanraakbediening en de modelspecifieke R-knop voor directe toegang tot de keuze van het rijprofiel.
De nieuwe T-Roc Cabriolet: rijplezier, vrijheid, joie de vivre
De nieuwe editie van de T-Roc Cabriolet straalt meer dan ooit rijplezier, vrijheid en joie de vivre uit. Als open crossover combineert hij de robuustheid van een SUV met de lichtheid van open voertuigen. De nieuwe T-Roc Cabriolet is voorzien van een elektrisch bedienbare softtop van drielaags textiel die binnen 9 seconden kan worden geopend. De open-top vierzitter wordt aangeboden in de uitrustingslijnen Style en R-Line. Een 1,0-liter TSI-motor met 81 kW (110 pk) en een 1,5-liter TSI met 110 kW (150 pk) zijn beschikbaar.
De nieuwe T-Roc en de nieuwe T-Roc Cabriolet kunnen eind deze week al besteld worden, de nieuwe T-Roc R is vanaf begin volgend jaar te bestellen. Alle modellen zullen dan in het voorjaar van 2022 in de concessies staan.